Resultater 14.02.15

Informasjon om utstillinger på Vestlandet.
Vet du om noen arrangementer? Har du spørsmål? Legg inn info her!
Post Reply
Agnete
Registrert oppdretter
Registrert oppdretter

Resultater 14.02.15

Post by Agnete »

Hei!

Selv om jeg ikke er på utstilling i helgen er jeg veldig spent på resultatene til dere andre :D
Hvordan gikk det?
Agnete Leiseth
v/Birkeli's Chinchilla

* Fikk min første chinchilla den 17. februar 2009
* Medlem i NFFSCN
* Styremedlem i NFFSCN
* Registert oppdretter siden 2015

lillesusi
Moderator
Moderator

Re: Resultater 14.02.15

Post by lillesusi »

Resultatene skrives ned, så de kommer snart :)
Susann
Lasperanza Chinchilla
http://www.lasperanzachinchilla.com
Gine
Moderator
Moderator

Post by Gine »

Så strengt det oppleves... Kommer tilbake etter noen år og blir helt matt! Før delte da folk resultater med hverandre og fortalte om sin opplevelse av det de hadde vært med på. Nå er det bare ett krasst svar(slik jeg opplever det) om at resultater kommer. Man føler nesten at slike innlegg er uønsket... Og det er de da slettes ikke! Fellesskap og glede rundt det sosiale som nettopp er utstillinger skal fremmes! Sannelig... Her trengs et løft i retning inkludering og glede ved det å drive med denne hobbyen!
Gine-Beathe Hegg.
Imagine's Chinchillaoppdrett.

En gang chinchilla, alltid chinchilla<3
lillesusi
Moderator
Moderator

Post by lillesusi »

Det er da ikke et kvast svar i det hele tatt. Akkurat da satt jeg og jobba med å få skrevet ned resultatene. Det jeg opplevde har jeg alt delt på min facebook side og syns det var nok. Trøtt og lei etter en lang utstillingsdag, men sitter likevel samme kvelden for å få skrevet ned alle resultatene. Syns ikke det er noe koselig at folk raker ned bare fordi at jeg velger å si at resultatene kommer og det jobbes hardt med i stede for å skrive et langt innlegg her inne også om hvordan mine dyr har gjort det. Jeg svarte nå vertfall!
Susann
Lasperanza Chinchilla
Gine
Moderator
Moderator

Post by Gine »

Det jeg mener er at forum er ikke bare ment som informasjon og det er ikke deg slik jeg opplever det innlegget er rettet mot. Vi vet da alle at resultatene kommer av arrangøren(ansvarlig) for det har de gjort i mange tiår etter en utstilling. Poenget er vel at man ønsker å høre fra andre medlemmer og deltagere på utstillingen hvordan det har vært... Var resultatet som forventet, glad ting, opp og nedturer. Det sosiale, småpraten liksom som skaper et godt miljø. Det er så viktig at man ikke blir alt for teoretisk, regelryttere liksom at man glemmer at her er det rom for medlemer... Her skal de få prate og dele med andre. Spørre uten å føle seg dumme eller bare bli fortalt rett og galt. Det er det som gjør et godt miljø....
Da jeg holdt på før skrev vi alle litt om våre resultater "så glad for kari gjorde det så bra til tross for mine forventninger"... Det er ikke snakk om å legge press på noen om å få ferdig noe som helst. Til syvende å sist er det for medlemer og for å skape noe rundt en elskverdig hobby. Gi rom så medlemmene føler dette er deres forum også. Det er det jeg mener... Med ditt svar opplevde jeg det som om du mente det ikke var rom for det siden du hadde alle resultater og de ville komme.
Det er ikke kritikk men det kan vekke litt tanker... Forum er jo ment for medlemmer og foreningen er for selskaps chinchilla :wink:
Gine-Beathe Hegg.

lillesusi
Moderator
Moderator

Post by lillesusi »

Det var ikke det jeg mente vertfall. Jeg tenkte nå at jeg skulle skrive bare litt sånn at hun viste at resultater var på vei vertfall. Var travelt opptatt akkurat da, men svarte kort slik at jeg vertfall hadde sagt noe og ikke glemte å svare senere, noe jeg har tendenser til gjøre. Jeg var som sagt sliten etter en lag dag, så jeg klarte akkurat og få lagt ut litt bilder og slik på facebooksiden til mitt oppdrett og tenkte at det fikk holde foreløpig, men det er liksom ikke så mange andre som skriver her inne heller. Ikke av de som var på utstillingen vertfall.

Jeg var litt skuffa fordi jeg klarte ikke vinne violettklassen, men hannen fra mitt oppdrett fikk beste hann vertfall, så skal ikke klage over det. Alle jeg hadde med meg som kunne få cert fikk cert, og det i seg selv er jo veldig bra.
Dagens høydepunkt for både meg og min lillesøster var da hun vant den hvite klassen med det ene dyret sitt som hun stilte. Jeg hadde dyr der selv, men unte henne all den gleden hun viste så sterkt da hun oppdaga at hun faktisk vant klassen! Det var en fantastisk opplevelse da det var en klasse med mange fine dyr :) Det som var verst med hele dagen var egentlig når jeg tok opp det ene etter det andre svære dyret fra Nina sin kasse. Nina hadde vært så snill å sende med dyr, og disse stelte jeg for henne. Var jo litt surt og sitte der og gjøre en bra stellejobb på et fantastisk flott dyr som stiller i klasse til et av mine dyr. Måtte jo likevel gjøre en bra stellejobb selv om jeg viste at det kom til å ta mitt dyr i poeng/plassering. Likevel var det jo fantastisk å få lov til å se så flotte dyr!

There you have it!
Susann
Lasperanza Chinchilla
Moderator
Moderator

Post by lillesusi »

Susann
Lasperanza Chinchilla
Gine
Moderator
Moderator

Post by Gine »

Takk for at du ville dele det med oss :wink: Det er dette jeg synes er artig å gå inn på forum å lese og jeg håper at vi kan bidra til at andre også bruker forum slik framover!

Jeg leste Nina sine resultater på FB, artig at det var du som sto for pelsstell!! Bra jobba :D Gratulerer med beste han fra ditt oppdrett... Kan ikke bli bedre enn det :D
Gine-Beathe Hegg.

lillesusi
Moderator
Moderator

Post by lillesusi »

Ja må si jeg begynner å bli ganske dreven på det der :p

Ja, veldig glad for det! Er liksom en liten bekreftelse på at man gjør noe riktig når det kommer til avl og slik :)
Susann
Lasperanza Chinchilla
Registrert oppdretter
Registrert oppdretter

Post by Kjersti »

Så snilt av deg å børste konkurrentene da, Susann! Det vet jeg sannelig ikke om jeg hadde giddet :lol:
Kjersti H.
Capella Chinchilla
http://capellachinchilla.com
Registrert oppdretter siden 2003 | Chinchillaeier siden 1996 | Medlem av NFFSCN og MCBA
Kasserer, oppdretteransvarlig og webansvarlig i NFFSCN | Vinner av Årets Utstiller 2010, Årets Oppdretter 2010, Årets Chinchilla 2010 og Årets Norskfødte Chinchilla 2010

lillesusi
Moderator
Moderator

Post by lillesusi »

joda, hvis det gjør at noen velger å stille 9 ekstra dyr til utstillingen, så hvorfor ikke :)
Susann
Lasperanza Chinchilla
Registrert oppdretter
Registrert oppdretter

Post by Kjersti »

Bedre sent enn aldri! Her er resultatene: http://resultater.chinchilla.no/2015/torsdal140215.php :)
Kjersti H.
Capella Chinchilla
http://capellachinchilla.com
Registrert oppdretter siden 2003 | Chinchillaeier siden 1996 | Medlem av NFFSCN og MCBA
Kasserer, oppdretteransvarlig og webansvarlig i NFFSCN | Vinner av Årets Utstiller 2010, Årets Oppdretter 2010, Årets Chinchilla 2010 og Årets Norskfødte Chinchilla 2010

Post Reply