Ny struktur på forumet

Savner dere noen funksjoner i forum eller vår hjemmeside? Legg inn ønsker her.
Post Reply
mellem
Interessert
Interessert

Ny struktur på forumet

Post by mellem »

Vi jobber med ny struktur her på forumet. Hovedmålet vårt er å gjøre forumet enda mer oversiktlig, særlig for de som besøker oss for første gang. For å nå dette målet ser vi på muligheter for å slå sammen forum, samt flytte noen til andre kategorier.

Forslag og innspill mottas med takk.
Håkon M Mellembakken
Uniqum Chinchilla
Webansvarlig, NFFSCN
capiciti
Moderator
Moderator

Re: Ny struktur på forumet

Post by capiciti »

Foreløpig så ser det bra ut, men er bare veldig uvant til å bruke det.
Men det ordner seg helt sikkert bra tilslutt! :D

(Bra jobbet, admin!) 8)
Mvh Tove Marianne Røsbak :)

- Chinchilla-eier siden april 2007
- Medlem i NFFSCN og SCAF
- Registrert oppdretter siden mars 2011
- Kontaktombud for Hedmark fylke
- Styremedlem for NFFSCN
- Stamtavleansvarlig for NFFSCN
- Hjemmeside:
http://www.zavannas.com

Avatar: Meg og Capella`s Miriel! :) Miriel gikk bort den 17.10.08, men er alltid jenta i bildet! <3
mellem
Interessert
Interessert

Post by mellem »

Takker for ros, men vi har ikke endret nevneverdig på oppsette ennå. Dette er planer for framtiden.
Håkon M Mellembakken
Uniqum Chinchilla
Webansvarlig, NFFSCN
capiciti
Moderator
Moderator

Post by capiciti »

Ok :)

Men jeg syntes også at det var kjempe positivt med egen bilde opplastning, her i innlegget.
For det er utrolig mange som snakker om det, og hvordan osv... Tungvint, og nå er det enklere! :D

- Styremedlem for NFFSCN
- Hjemmeside:

Avatar: Meg og Capella`s Miriel! :) Miriel gikk bort den 17.10.08, men er alltid jenta i bildet! <3
mellem
Interessert
Interessert

Post by mellem »

capiciti wrote:Ok :)

Men jeg syntes også at det var kjempe positivt med egen bilde opplastning, her i innlegget.
For det er utrolig mange som snakker om det, og hvordan osv... Tungvint, og nå er det enklere! :D

Dette var en feil, og er nå deaktivert. Takk for at du sa i fra :mrgreen:
Grunnen til at vi ikke vil ha dette på forumet er et vi allerede har en billedtjenste for brukerne på chinchilla.no. Man kan fint linke bilder derfra og inn i forumet her.
Håkon M Mellembakken
Uniqum Chinchilla
Webansvarlig, NFFSCN
capiciti
Moderator
Moderator

Post by capiciti »

Å, ok.. Men får jeg spørre hvorfor det var feil?
Det kunne jo vært enklere! :P

- Styremedlem for NFFSCN
- Hjemmeside:

capiciti
Moderator
Moderator

Post by capiciti »

Å, okei :)

- Styremedlem for NFFSCN
- Hjemmeside:

MiaMarii
Junior
Junior

Post by MiaMarii »

Jeg også er enig i det Tove sier, det hadde vært mye enklere med en egen bilde opplastning, så det at det var kun en feil var nesten litt leit.
Dagen idag er morgendagen du drømte om i går <3

Driver Chiquita`s Chinchilla Oppdrett
http://www.freewebs.com/chiquitas-chinchilla/
Kjersti
Registrert oppdretter
Registrert oppdretter

Post by Kjersti »

Jeg tror forumet ville vært mer oversiktlig om det ikke var så mange forum å velge i på hovedsiden. Å slå sammen noen forum tror jeg derfor ville vært en god idé.
Jeg tenker for eksempel på at sykdommer og skader gjerne kunne vært i samme forum, i stedenfor i to. Håndtering og adferd kunne vært slått sammen. Sikkert flere. Noen av forumene inneholder veldig få temaer, og er lite i bruk. Det gjør bare at hovedsiden blir mindre oversiktlig og det tar mer tid å bla ned til bunnen av siden.

En annen ting jeg alltid har syntes har vært litt dumt, er at trådene under Generelle innlegg forsvinner etter en tid. Flere ganger har jeg prøvd å søke opp gamle ting jeg vet jeg har lest, men jeg finner det ikke igjen fordi tråden automatisk har blitt slettet. Jeg synes det er fint om ting kan ligge på forumet for fremtiden, sånn at man kan søke det opp igjen. Ofte spør folk om det samme, også under Generelle innlegg.
Jeg vet det tar opp litt plass, men har det så mye å si?
Kjersti H.
Capella Chinchilla
http://capellachinchilla.com
Registrert oppdretter siden 2003 | Chinchillaeier siden 1996 | Medlem av NFFSCN og MCBA
Kasserer, oppdretteransvarlig og webansvarlig i NFFSCN | Vinner av Årets Utstiller 2010, Årets Oppdretter 2010, Årets Chinchilla 2010 og Årets Norskfødte Chinchilla 2010

mellem
Interessert
Interessert

Post by mellem »

Kjersti wrote:Jeg tror forumet ville vært mer oversiktlig om det ikke var så mange forum å velge i på hovedsiden. Å slå sammen noen forum tror jeg derfor ville vært en god idé.
Jeg tenker for eksempel på at sykdommer og skader gjerne kunne vært i samme forum, i stedenfor i to. Håndtering og adferd kunne vært slått sammen. Sikkert flere. Noen av forumene inneholder veldig få temaer, og er lite i bruk. Det gjør bare at hovedsiden blir mindre oversiktlig og det tar mer tid å bla ned til bunnen av siden.

Flott at du holder deg on-topic Kjersti. Nettopp sånne forslag jeg er på jakt etter. Jeg er helt enig med deg i at flere av forumene kan slås sammen f.eks. de du der nevner, og at dette vil gjøre det mer oversiktlig og enklere å forholde seg til når man ikke kjenner forumet så godt. Dette er notert.

En annen ting jeg alltid har syntes har vært litt dumt, er at trådene under Generelle innlegg forsvinner etter en tid. Flere ganger har jeg prøvd å søke opp gamle ting jeg vet jeg har lest, men jeg finner det ikke igjen fordi tråden automatisk har blitt slettet. Jeg synes det er fint om ting kan ligge på forumet for fremtiden, sånn at man kan søke det opp igjen. Ofte spør folk om det samme, også under Generelle innlegg.
Jeg vet det tar opp litt plass, men har det så mye å si?

Dette var rett og slett en etterlevning jeg først ble klar over etter forrige oppgradering og skal ha blitt fjernet for noen måneder siden. Aner ikke hvorfor det var satt sånn, og hadde ingen ting med plass å gjøre. Forøvrig kommer automatisk sletting til å bli innført på andre forum (f.eks. annonser) hvor det er viktig å holde innleggs-alderen på en fornuftig nivå.
Håkon M Mellembakken
Uniqum Chinchilla
Webansvarlig, NFFSCN
Post Reply