Overnatting

Savner dere noen funksjoner i forum eller vår hjemmeside? Legg inn ønsker her.
Post Reply
Trondern
Registrert oppdretter
Registrert oppdretter

Overnatting

Post by Trondern »

Jeg foreslår overnattingsmuligheter på andre plasser enn Skjetlein også.
Blir så fryktelig dyrt etter hvert når vi må ta inn på overnattingsplasser to netter for å klare å komme oss på utstillinger, og det blir jo i tillegg litt i bensinpenger tronheim/oslo tur/retur.
(:
Randi Berg
Dommeraspirant
Trøndern Chinchilla
http://www.trondern.webs.com
Chinchillaeier siden 2005
Registrert oppdrett siden 2011
Medlem av NFFSCN, SCAF og CN
Lill Chanett
Trofast
Trofast

Re: Overnatting

Post by Lill Chanett »

Hvilke andre overnattingsmuligheter foreslår du da?
karina_wl
Gjenganger
Gjenganger

Post by karina_wl »

Mener du i Oslo, Lillehammer og Bergens områdene nå?
Eller snakke du om Trondheim?

Jeg synes tilbudet i Trondheim er veldig bra jeg da...
Karina Werner Knudsen v/El Mento's chinchilla
Chinchillaeier siden 2005 | Registrert oppdretter siden januar 09-januar 13
http://www.freewebs.com/elmentos

Avatar: NuCh Top Chinchilla's Alana
ChristinaB
Interessert
Interessert

Post by ChristinaB »

Ja, der er det jo gratis overnatting i klasserom, eller 250 kr pr pers pr natt for å låne rom.
Å leie rom på motell koster minst det dobbelte pr pers pr natt. Det er også kjøkken i bygget
man kan låne rom på Skjetlein, hvor man kan lage mat (mot at man vasker ordentlig etter seg)
og det er dusjer der :) Jeg skal være der hele helga denne gangen også, hadde det kjempefint sist :)
| Christina S. Berget |
Kine
Gjenganger
Gjenganger

Post by Kine »

Jeg regner med du sikter til andre steder hvor det holdes utstillinger - som Bergen, Oslo og Lillehammer?

Det er ikke alle lokalene vi bruker rundt om kring som har noen mulighet for gratis overnatting, så et sånt tilbud (som overnatting i klasserom på Skjetlein) er dessverre ikke mulig å få til ved alle utstillingene. Dersom det er lokaler som har muligheter for slike løsninger synes jeg absolutt det er noe man skal se nærmere på ved fremtidige utstillinger :)

Ellers kan det jo ofte lønne seg å høre med de som arrangerer utstillingene, for å høre hvilke overnattingsmuligheter som finnes i nærheten. Her på Lillehammer har vi pleid å anbefale to rimelige overnattingsmuligheter som er ganske i nærheten, og ellers er det jo ofte noen å bo hos om man avtaler litt i forveien :)
Mvh,
Kine K. Aasen
Omega's Chinchilla 2000-2010

Dommer, NFFSCN

Vinner av Årets utstiller 2009, Årets hann 2009 og Årets Chinchilla 2009.

k_krokan@hotmail.com
Gine
Moderator
Moderator

Post by Gine »

Jeg regner med det er andre steder som i oslo, Lillehammer og Bergen du mener. Kine svarte ganske bra på det men et forslag i samme kategori var jo å evt høre med overnattingsmuligheter i nørheten om tilbud til NFFSCN sine medlemer. Ikke for å samenligne med andre kubber og det blir kansje feil å sammenligne med en så stor som NKK, men der får hundeeiere som er medlem av NKK billigere overnatting på enktelte hotel. Er det ikke sånn da dere hundemennesker der ute?haha :lol:
Gine-Beathe Hegg.
Imagine's Chinchillaoppdrett.

En gang chinchilla, alltid chinchilla<3
Lill Chanett
Trofast
Trofast

Post by Lill Chanett »

Vi kan vel ikke sammenligne med NKK tror jeg.. De har en avtale med rabatt på overnattinger hos Scandic Hotels, hvor alle som blir medlemmer av NKK får dette ved å vise sitt medlemskort! :) Jeg tror ikke vi blir å lage noe sånt opplegg i NFFSCN, men vi som arrangerer utstilling kan jo selvfølgelig jobbe hardere med den biten ang overnatting :)
capiciti
Moderator
Moderator

Post by capiciti »

For min del med overnatting i Trondheim går helt fint, da jeg er derfra og har familie der. Men selvsagt så tenker jeg på de andre reisende som kommer dit, har flott tilbud som Skjetlein har - gratis eller billige sengeplasser! :) Men i forhold til Bergen, Oslo og Lillehammer tror jeg ikke at de har akkurat noen steder som "klasserommene" (gratis) som Skjetlein har. Men jeg understreker iallefall at man bør snakke med de andre som bor i nærheten om å få bo hos de under utstilling hvis man har ikke akkurat det rike hånd.. :wink: Det har hendt hos oss, da det var forbindelse med utstilling - at et par fra Nord Norge overnatta hos oss. Et eller annet løsninger fins alltid :wink:
Mvh Tove Marianne Røsbak :)

- Chinchilla-eier siden april 2007
- Medlem i NFFSCN og SCAF
- Registrert oppdretter siden mars 2011
- Kontaktombud for Hedmark fylke
- Styremedlem for NFFSCN
- Stamtavleansvarlig for NFFSCN
- Hjemmeside:
http://www.zavannas.com

Avatar: Meg og Capella`s Miriel! :) Miriel gikk bort den 17.10.08, men er alltid jenta i bildet! <3
Trondern
Registrert oppdretter
Registrert oppdretter

Post by Trondern »

Haha. ser nå at jeg helt har glemt denne.

Oslo, Lillehammer osv jeg mener ja. Har egentlig plass å bo i Oslo da, men hvis det er noe som er billig i Lillehammer, så si ifra. Hovedproblemet er at det ikke er mange plasser som tar imot dyr. Må betale rundt 700 for overnatting i Lillehammer, så da blir det vanskelig å komme ofte.. :(

Vi må jo også finne ut noe lurt i forbindelse med overnatting i Trondheim nå, i og med at vi ikke lenger er velkommen på Skjetlein lengre.. :|
Randi Berg
Dommeraspirant
Trøndern Chinchilla
http://www.trondern.webs.com
Chinchillaeier siden 2005
Registrert oppdrett siden 2011
Medlem av NFFSCN, SCAF og CN
ChristinaB
Interessert
Interessert

Post by ChristinaB »

Trondern wrote: Vi må jo også finne ut noe lurt i forbindelse med overnatting i Trondheim nå, i og med at vi ikke lenger er velkommen på Skjetlein lengre.. :|
Hva er egentlig greia med at vi ikke er velkomne der lengre?

Et alternativ i Lillehammer er jo Bjørns kro. Der har jeg overnattet før, for 500 kr inkl. frokost. Nå er jeg så heldig å ha
to venninner som studerer i Lillehammer, og derfor leier en leilighet ca 3 min fra Bjørns kro, så har en fin mulighet til
overnatting der når det er utstilling på Vingrom :)
| Christina S. Berget |
Kjersti
Registrert oppdretter
Registrert oppdretter

Post by Kjersti »

Hovedproblemet er at det ikke er mange plasser som tar imot dyr. Må betale rundt 700 for overnatting i Lillehammer, så da blir det vanskelig å komme ofte..
Jeg har bodd på mange forskjellige hoteller med chinchillaene, både billige og dyre hoteller, og det har aldri vært noe problem.
Noen ganger har jeg spurt på forhånd, og fått beskjed om at det var greit. Andre ganger har jeg bare tatt dem med uten å si noe, og det har aldri blitt lagt merke til..

Når man spør et hotell om å få ta med dyr, har de lett for å tro at det er dyr som skal gå løs på rommet og røyte, lukte, bråke eller gjøre hærverk, og så sier de nei for å være på den sikre siden. Chinchillaene mine har alltid sittet i duekassen som bare har luftehull, så det finnes ingen grunn i verden til at de burde nekte meg å ha dem med.

Jeg vil anbefale folk å enten avklare det hele med hotellet på forhånd, eller bare ta dem med uten å si noe. Om det skulle bli spørsmål ved innsjekkingen om hva det der i kassen er for noe, så vil jeg tro sjansen er ganske liten for å bli kastet ut. Da ser de jo hva slags kasse det dreier seg om, og at dyrene skal sitte i den under oppholdet.

Uansett hvor man bor med chinchillaene, og om man har fått tillatelse til å ha dem med eller ikke, så gjelder det å bruke sunn fornuft og normal høflighet. Ikke la dyrene løpe fritt på rommet, og la det ikke ligge igjen noe som helst etter dem (avføring, sand, mat, pels eller sagflis). Da er sjansen liten for at hotellet sier ja til å la noen ha med chinchillaer der neste gang...
Kjersti H.
Capella Chinchilla
http://capellachinchilla.com
Registrert oppdretter siden 2003 | Chinchillaeier siden 1996 | Medlem av NFFSCN og MCBA
Kasserer, oppdretteransvarlig og webansvarlig i NFFSCN | Vinner av Årets Utstiller 2010, Årets Oppdretter 2010, Årets Chinchilla 2010 og Årets Norskfødte Chinchilla 2010

lillesusi
Moderator
Moderator

Post by lillesusi »

Overnattingstilbud i Oslo hadde absolutt vært en god ide, spesiellt siden den plassen som pleier å bli brukt til som utstillingslokale der, ligger utforbi byen.
Hvis det er noen som bor i Oslo området, som ikke har noe i mot å ha meg som eventuell gjest under utstillingen, så må de bare si i fra :p
Susann
Lasperanza Chinchilla
http://www.lasperanzachinchilla.com
Gjenganger
Gjenganger

Post by Linea »

Her i Bergen, er det minst tre campingplasser med billige hytter. De er riktignok ofte uten toalett, så en må gå på fellestoalett i administrasjonsbygget. Men de har plass til 2 - 4 personer og har minikjøkken. Det er Lone og Brattland camping som er nærmest aktuelt utstillingslokale. Ellers er det Midtun camping og alternativt campingplassen ved Bergen Travpark. Bergen Travpark tror jeg har toaletter i alle hyttene, men den ligger lenger unna og er noe dyrere. Alle disse campingplassene ligger relativt nær hallen ved Arna stasjon, der vi var på utstilling sist.
Hilsen
Leif Walter Kirkevold.
Driver Linea Hobbyoppdrett.
Post Reply